Michael Schumacher se narodil 3. ledna 1969 v Hürth-Hermülheimu v Německu. S kartingem začal v raném dětství, kde mu jeho otec Rolf, který vlastnil dráhu pro motokáry, takto poskytl první základy pro jeho budoucí kariéru v závodění.
Už od útlého věku se Michael ukázal jako nadaný řidič, když ve věku šesti let začal sbírat první vítězství na lokálním závodě. Jeho zájem a vášeň pro rychlost a závodění ho později přivedly k účasti na národní a mezinárodní úrovni motokár, kde svým výkonem získával nejen ocenění, ale také uznání odborníků.
Postupně se jeho zaměření přesunulo do světa rychlejších formulí a v roce 1987 se stal součástí Německé Formule König. Zde Schumacher demonstroval svou dovednost, vášeň a konkurenceschopnost, které předčily i mnohem starší vrstevníky.
Po úspěšném působení ve Formuli König Michael přešel do prestižní Německé Formule 3 v roce 1989, kde dosahoval stejně vynikajících výsledků.
Schumacher se rychle vypracoval na jednoho z předních závodníků série, čímž si vysloužil respekt a pozornost významných týmů v Formuli 1. Tento přechod od skromných začátků na lokální motokárové dráze, přes významné úspěchy v nižších motorsportovních třídách, až po vrcholné soutěže, ukázal Michaelovu touhu po vítězstvích.
Michael Schumacher začal svou kariéru ve Formule 1 v roce 1991, kdy ho tým Jordan povolal k závodu na okruhu Spa-Francorchamps poté, co jiný jezdec nečekaně opustil soutěž. Ihned se mu podařilo upoutat pozornost závodního světa svojí schopností se rychle adaptovat na nové podmínky a náročnější série F1.
Jeho výjimečný talent nezůstal bez povšimnutí a už v následujícím závodě podepsal smlouvu s týmem Benetton Formula. V Benettonu Schumacher strávil následující čtyři sezóny, které byly klíčové pro jeho profesní rozvoj a celkovou kariéru.
Jeho první vítězství přišlo v roce 1992 na Grand Prix Portugalska, ale to byl jen začátek. Michael rychle ukázal, že je rychlý, ale hlavně taktický jezdec.
Rok 1994 byl pro Michaela a tým Benetton přelomový, když získal svůj první mistrovský titul ve Formuli 1. Letos byl však také poznamenán kontroverzemi, když se Schumacher a tým museli vyrovnávat s obviněními z porušování pravidel.
Přesto Michael úspěšně obhájil své postavení v čele šampionátu a zvítězil v dramatickém souboji až do posledního závodu sezóny. Následující rok, 1995, potvrdil Michaelovu dominanci, když titul obhájil a přidal i druhý. Po letošním ročníku se rozhodl pro změnu a přestoupil do známé italské stáje Scuderia Ferrari.
Po příchodu do týmu Ferrari zažil Schumacher nejúspěšnější období. Přestože jeho první sezóna v italském týmu byla náročná, ukázal své schopnosti a připravil půdu pro pozdější úspěchy. Od roku 2000 začala éra úplné dominance, když Schumacher vyhrál pět po sobě jdoucích mistrovských titulů v sezónách až do roku 2004.
Během tohoto období vytvořili s hlavním technickým ředitelem Rossem Brawnem, Rorym Byrnem a šéfem týmu Jeanem Todtem silný tým. Jejich spolupráce přispěla k technologickým inovacím, které vyhovovaly Schumacherovým schopnostem.
V roce 2000 získal Michael svůj třetí mistrovský titul a první pro Ferrari po 21 letech. Tento úspěch znamenal nejen návrat Ferrari na vrchol, ale také začátek éry, která by se zapsala do dějin. V následujících letech, 2001 až 2004, se Michael stal nezastavitelnou silou, zdolával rekordy a posunul hranici toho, čeho lze ve Formuli 1 dosáhnout.
Jeho dominance byla tak výrazná, že sezóny často končily jeho předčasným zabezpečením titulu několik týdnů před koncem šampionátu a posledním závodem.
Michael se stal se sedmi mistrovskými tituly nejúspěšnějším jezdcem v historii Formule 1. Jeho schopnost vyhrát 91 závodů a získat 68 pole positions jsou jen některé z jeho nejvýznamnějších rekordů, které formovaly jeho legendární kariéru.
Schumacher se rozhodl v roce 2006 ukončit svou kariéru ve Formuli 1. Ale jeho vášeň pro závodní auta ho neopustila a v roce 2010 se vrátil do světa F1 s týmem Mercedes GP. Tento návrat však nebyl tak úspěšný, jako byly jeho předchozí sezóny a tak po třech sezónách, v roce 2012, definitivně ukončil svou kariéru v motorsportu.
Jen rok po odchodu z F1, v prosinci 2013, utrpěl Schumacher vážnou nehodu při lyžování ve Francouzských Alpách, kde si poranil hlavu. Nehoda měla za následek dlouhodobé medicínské komplikace, v důsledku kterých byl dlouhou dobu v komatu.
Jeho současný zdravotní stav zůstává ve velké míře neznámý, protože jeho rodina si přeje zachovat soukromí. Přesto fanoušci a veřejnost na celém světě vyjadřují neustálou podporu a naději v jeho zotavení. Schumacherova kariéra ve Formuli 1 byla nevídaná a tak se celý svět oprávněné domnívá, že Michale vyhraje i nad úrazem.
Ve světě F1 stanovil novou laťku, kterou bude obtížné překonat. Jeho talent, schopnosti, technické znalosti a neuvěřitelná odhodlanost a vůle k vítězství zanechaly nesmazatelnou stopu v dějinách motorsportu a dodnes je pro mnohé inspirací.
Jeho odkaz ve světě Formule 1 zůstává živý a jeho příběh je připomínkou toho, jak výjimečné odhodlání a talent mohou stvořit historickou legendu.
zakoupené na runder.cz 31.10.2024
zakoupené na runder.cz 08.11.2024
zakoupené na runder.cz 16.11.2024
zakoupené na runder.cz 01.11.2024
zakoupené na runder.cz 07.11.2024
zakoupené na runder.cz 18.11.2024